سیستم برقگیر

سیستم برقگیر

سیستم برقگیر یا به عبارتی سیستم زمین به سیستم دریافت بار الکتریکی رعد و برق و انتقال آن به زمین می‌باشد تا از آسیب رساندن به آنتنها و متعلقات دیگر جلوگیری به عمل آید.

دکل‌های مخابراتی دکل‌ هایی هستند که برای مقاصد مخابراتی از قبیل نصب دیش‌های ماکروویو، آنتن‌های رادیو، آنتن‌های موبایل، آنتن‌های بیسیم و… استفاده می‌شود

سیستم برقگیر (2)
سیستم برقگیر (1)

اجرا و نصب دکل مهاری

اجرا و نصب دکل مهاری

اجرا و نصب دکل مهاری

دکل سه پایه خود ایستا

دکل سه پایه خود ایستا

دکل سه پایه خود ایستا

 

دکل خود ایستا

دکل خود ایستا

دکل خود ایستا : دکل‌ های خود ایستا دکل‌هایی هستند که دارای ۳ یا ۴ پایه بوده، معمولا با شیب شهری بالا می‌روند. پایه‌ها با اعضای خرپایی به هم متصل می‌شوند. این نوع دکل توانایی نگهداری انواع آنتن‌ها و همچنین تحمل نیروهای بادهای مختلف وارد بر دکل را دارا است. هر سکشن معمولاً ۶ متر می‌باشد، مبنای طراحی دکل‌ها نوع و تعداد آنتنش است که روی آن قرار می‌گیرد و همچنین سرعت باد منطقه نصب دکل. تمام قطعات دکل بر اساس نقشه ساخت آن‌ها به طور مجزا ساخته و برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی گالوانیزه گرم می‌شوند و این قطعات با توجه به نقشه نصبی که همراه دکل موجود است و به آسانی به هم متصل می‌شوند.
دکل‌ های خود ایستا به دو دسته سه پایه و چهار پایه تقسیم می‌شوند:
۱) دکل‌ های خود ایستا سه پایه لوله – نبشی:
پایه‌های آن لوله و اجزای داخلی دکل نبشی می‌باشد. اتصال سکشن ها به صورت فلنچی است. برای اتصال اجزای داخلی دکل به پایه دکل، قطعات از طریق جوش و پیچ و مهره در دکل به هم متصل می‌شود.
۲- دکل‌ های خود ایستا سه پایه تمام نبشی:
تمام اجزای آن نبشی می‌باشند و هر پایه نبشی ۹۰ درجه می‌باشد و قطعات به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند.

دکل مهاری

دکل مهاری

مبنای طراحی دکل‌ های مهاری بر اساس بار ناشی از باد خواهد بود. البته باید مقاومت و تغییرشکل آن برای بارهای ناشی از زلزله نیز کنترل گردد. در طراحی دکل‌  مهاری از آئین‌نامه‌ها و استانداردهای متعددی به شرح ذیل استفاده می‌شود.

آئین نامه ۲۸۰۰ ایرانآئین نامه فولاد AISCاستاندارد طراحی دکل‌  مهاری مخابراتی EIA-RS-۲۲۲-F

دکل‌ های مهاری به صورت قطعات پیش ساخته قابل مونتاژ ساخته می‌شوند. متریال استفاده شده دکل‌  مهاری اغلب از آهن نوع ST۳۷ و در برخی قطعات برای مقاومت بیشتر از نوعST۴۴ یاST۵۲ استفاده می‌شود. قطعات دکل‌  مهاری پس از ساخت جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی گالوانیزه گرم می‌شود. پیچ و مهره‌های دکل‌  مهاری اغلب از نوع پیچهای مقاوم A۳۲۵ یا معادل آن گرید ۸٫۸ بوده و به صورت گالوانیزه گرم استفاده می‌شود.

متعلقات کامل بی سیم

متعلقات کامل بی سیم

متعلقات کامل بی سیم دکل